ISSN 2413-2322 (Online)

ISSN 2221-1055 (Print)

УДК: 30:339.138(332.3) DOI: https://doi.org/10.32317/2221-1055.202002104
Проблеми економічної теорії

Концептуальні аспекти економіки вражень в контексті землекористування / Тютюнник Г.О. // Економіка АПК. - 2020. - № 2 - С. 104

Мета статті – висвітлити концептуальні аспекти економіки вражень у контексті екологізації землекористування, що сприятиме отриманню комплексних економіко-екологічного та соціокультурного ефектів, а також розвитку й оцінки землекористування через призму отримання емоційного досвіду від його використання. Методика дослідження. Використано сукупність методів, принципів та прийомів наукового пізнання: а) статистичного аналізу – при характеристиці рейтингу земельного фонду України, тенденцій світової динаміки зростання площ екологічно чистих земель, рейтингу країн і територій за розміром валового внутрішнього продукту зайнятості у сільському господарстві; б) порівняльного аналізу – тенденцій розвитку міжнародного туризму; в) графічного – для наочного відображення теоретичних засад розвитку економіки вражень. Результати дослідження Розвиток сфери екологічно безпечного землекористування на засадах економіки вражень. Розкрито можливості реалізації освоєння та збереження природних ресурсів на прикладі попиту на досвід/враження від використання земель. Доведено необхідність удосконалення методу оцінки землекористування у напрямі екологічної спрямованості землекористування та врахування емоційної складової. Наведено види економічної діяльності економіки вражень у контексті землекористування. Обґрунтовано, що розвиток землекористування на основі екологізації та економіки вражень має низку ефектів: економічний, екологічний, соціокультурний. Елементи наукової новизни. Розроблено теоретичний базис сутнісного уявлення економіки вражень у контексті землекористування, а саме характерні особливості, переваги і результати. Обґрунтовано поняття емоційного досвіду, визначено відмінні риси економічних відносин економіки вражень у контексті землекористування. Практична значущість. Обґрунтовано специфіку економіки вражень у контексті землекористування, що сприятиме становленню раціонального й ефективного способу господарювання, управління та використання землі в результаті урахування емоційної компоненти. Табл.: 5. Рис.: 3. Бібліогр.: 24.
Ключові слова: економіка вражень; землекористування; агроекотуризм; екологічно безпечні землі; емоційний досвід; екологізація

Список використаних джерел

  1. 4 Incredible, Must-See Tourism Projects in Landscape Architecture. URL: https://land8.com/4-incredible-must-see-tourism-projects-in-landscape-architecture/ (last accessed: 15.02.2020).
  2. Alfaro E. Customer Experience Management. El Abc de dirigir la experiencia del cliente. MK: Marketing + ventas. 2011. № 266. Рр. 16-25.
  3. Aparicio I. Economía de la experiencia: qué es y cómo puede ayudar a tu negocio, 2019. URL : https://www.snoopconsulting.com/2019/07/31/economia-de-la-experiencia-que-es-y-como-puede-ayudar-a-tu-negocio/ (last accessed: 24.09.2019).
  4. Barón J. La Economía de la Experiencia. SAP News Center Latinoamérica, 2019. URL : https://news.sap.com/latinamerica/2019/03/la-economia-de-la-experiencia-bl0g (last accessed: 25.09.2019).
  5. Cardoza P. G. y Carr K. A. La emergencia de la economía de experiencias: ¿La sobrevivirá su empresa? / MBA&Educacion ejectiva, 2015. URL : https://mba.americaeconomia.com/articulos/columnas/la-emergencia-de-la-economia-de-experiencias-la-sobrevivira-su-empresa (last accessed: 24.09.2019).
  6. Codina Barragán J. N., Dr. Rodríguez P. G., Villalpando P. Cadena La economía de la experiencia y el marketing emocional: estrategias contemporáneas de comercialización. Daena: International Journal of Good Conscience. 2017. № 12(2). Р. 159-170. ISSN 1870-557X.
  7. De la Guardia C. Contextualización y conceptualización de la planificación estratégica de la comunicación de marca aplicada al internal branding. Tesis doctoral. UAB, 2014. 466 p.
  8. Discussing The Experience Economy With Joe Pine, 2019. URL : https://experiencematters.blog/2019/11/04/discussing-the-experience-economy-with-joe-pine/ (last accessed: 11.11.2019).
  9. Euromonitor International. URL : https://www.euromonitor.com (last accessed: 17.10.2019).
  10. Getz D. Event studies : theory, research and policy for planned event. Burlington : Butterworth-Heinemann, 2007. 480 p.
  11. Hacia una economía inclusiva y sostenible. La agenda del cambio 2030. Gobierno de España, 2019. 88 p.
  12. International tourism, number of arrivals. URL : https://data.worldbank.org/indicator/ST.INT.ARVL.
  13. Lenderman M., y Sánchez R. Marketing Experiencial: La Revolución de las Marcas. ESIC. Madrid, 2008.
  14. López S.V. La nueva realidad del marketing actual; el marketing experiencial y 4 casos de ejemplo : informe cientifico, 2017. 59 p.
  15. Losada J. C. Economía de la experiencia turística, 2011. URL : https://www.hosteltur.com/138100_economia-experiencia-turistica.html (last accessed: 24.09.2019).
  16. Lozoya J. Economía de la experiencia y nuevas comunidades emocionales: una geopolítica de la arquitectura desde el sur global. 2018. URL : http://arquitectura.uc.cl/extension/agenda/3311-nov-07-charla-magistral-dra-johanna-lozoya-economia-de-la-experiencia-y-nuevas-comunidades-emocionales-una-geopolitica-de-la-arquitectura-desde-el-sur-global.html (last accessed: 18.10.2019).
  17. Luis Duran. La economia de la experiencia. URL : https://www.eluniversal.com.mx/articulo/luis-duran/cartera/la-economia-de-la-experiencia (last accessed: 17.10.2019).
  18. New Hampshire Department of Agriculture, Markets&Food. URL: https://www.agriculture.nh.gov/divisions/agricultural-development/experience.htm. (Last accessed 15.02.2020)
  19. Rodriguez D., Feitosa R. A economia da experiência na praia de Jericoacoara. Rev. Humanidades, Brasil, Fortaleza, jan./jun. 2014. Vol. 29. № 1. P. 69-85.
  20. Schmitt B. Experiential marketing. Journal of Marketing Management. 1999. № 15(1). Р. 53-67.
  21. Schmitt B. Experiential marketing: cómo conseguir que los clientes identifiquen en su marca sensaciones y sentimientos. Ediciones Deusto. Bilbao, 2006. 304 p.
  22. Sustainable Tourism Strategy. Cultural Landscape of Bali Province: the Subak System as a Manifestation of the Tri Hita Karana Philosophy. 2016. UNESCO. 32 p.
  23. Горьовий В. П. Менеджмент фермерських господарств. Київ : Центр учбової літератури, 2014. 366 с.
  24. Посохов І. С. «Історичні реконструкції» як форма культурно-пізнавального туризму: теоретичні аспекти. Географія та туризм. 2014. Вип. 28. С. 103-112.